W szkoleW szkoleW szkole

W szkole

Tutoring

 

Czym jest TUTORING?


TUTORING – to metoda indywidualnej opieki nad podopiecznym, oparta na relacji mistrz – uczeń, która dzięki integralnemu spojrzeniu na rozwój człowieka stara się o pełny rozwój jego potencjału. Mówiąc krócej: jest to inspirująca relacja z drugim człowiekiem. 
Bardzo trudno rozwijać się bez inspirującej relacji. W naszej szkole masz możliwość spotkać osoby, które będą potrafiły w sposób zaangażowany pomóc Ci w realizacji Twoich osobistych celów i marzeń!


Na czym polega tutoring?

  • to indywidualna praca nauczyciela-tutora z uczniem;
  • odbywa się w trakcie spotkań -  najczęściej 2 x w miesiącu x 50 minut (przez 4 miesiące), czyli około 8 spotkań;
  • podczas spotkań uczeń pracuje pod kierunkiem tutora nad własnym rozwojem, a więc np. poznaniem siebie, wybranego obszaru wiedzy, rozwinięciem umiejętności samodzielnego jej zdobywania oraz tym, jak może wykorzystać własne talenty;
  • między spotkaniami, a także po zakończeniu cyklu spotkań uczeń pracuje nad swoimi celami, wykonuje różne zadania, jest zaangażowany w proces samodoskonalenia.

 
Dla kogo jest Tutoring?

  • dla wszystkich, którzy chcą się rozwijać
  • dla wszystkich, którzy lubią wyzwania
  • dla wszystkich, którzy nie wiedzą, co zrobić ze sobą, a chcieliby…

 
Jak wziąć udział w programie?

  • wybrać swojego Tutora i zgłosić się do niego lub
  • zgłosić się do koordynującej program, która pomoże wybrać Ci odpowiednią osobę na Twojego Tutora

 
Jakie są warunki kwalifikacji?

  • chęć pracy nad własnym rozwojem pod kierunkiem tutora;
  • gotowość do poświęcenia czasu na spotkania i pracę nad sobą;
  • chęć zaangażowania się w proces samodoskonalenia.

 

Tutorami w naszej szkole są:

  1. Katarzyna Dłużniewska  - Łoś
  2. Beata Biłyk-Woźniak
  3. Iwona Borowska
  4. Krzysztof Dmowski
  5. Staszek Dutka
  6. Dorota Grzywacz
  7. Anita Klepaczewska
  8. Anna Klukaczewska-Gotlib
  9. Marcin Krupowicz
  10. Miron Łesyszak
  11. Katarzyna Szymańska
  12. Joanna Utri
  13. Renata Kurek
  14. Dominika Szwed
  15. Wioletta Handzel
  16. Maria Ciostek

 
Do tutorów zgłaszamy się osobiście, wyrażając chęć przejścia przez proces tutoringu. Może się też zdarzyć, że to tutor zaprosi nas do popracowania nad sobą, wychodząc naprzeciw naszym pragnieniom, także tym nieuświadomionym. 

UCZNIOWIE O TUTORINGU:

1. „Co mi dał tutoring? Większą samoświadomość; umiejętność analizy własnego sposobu funkcjonowania i odnoszenia go do reszty rzeczywistości; przeświadczenie, że 1. czas poświęcony na refleksję, pracę nad wiedzą o sobie nie jest czasem bezproduktywnie spędzonym, straconym; chęć inwestycji mojego czasu w samorozwój, lepszą organizację czasu.”

(uczennica, matura 2019)

2.”Dzięki tutoringowi zdałam sobie sprawę jakie są moje priorytety, nauczyłam się robić plan realizacji postanowień, zdałam sobie sprawę co pomaga a co przeszkadza w ich realizacji, ustaliłam plany rozwojowe na wakacje. Zajęcia odbywały się w przyjaznej atmosferze a tutor sprostał wszystkim moim oczekiwaniom, stawiał mi nowe wyzwania i motywował mnie do działania.”

(uczennica, 2 SLO -  Nowowiejska)

3. „Tutoring dał mi bardzo dużo, uświadomił mi jak wiele różnych  rzeczy zrobiłam w tym roku, również pomógł mi odkryć moje mocne i słabe  strony a także mogłam sprawdzić w jakiej roli (lider, opiekun,organizator) sprawdziłabym się najlepiej i najefektywniej.”

(uczennica 2 SLO)

Koordynator tutoringu

Kucińska.jpg

Agnieszka Kucińska

Pedagog

Jestem pedagogiem, psychologiem oraz psychoterapeutą, obecnie staram się o certyfikat PTP oraz PTIPD...

Nasi tutorzy

Biłyk-Woźniak.JPG

Beata Biłyk-Woźniak

Niemiecki

Jest mnóstwo dziedzin, o których nie mam pojęcia. Ale odnoszę wrażenie, że jest coś, co naprawdę p...

Tutoring rozumiem przede wszystkim jako spotkanie, relację między ludźmi. A w relacjach istotna jest dla mnie empatia, zaufanie, spolegliwość. Ponadto delikatność, takt, uprzejmość. I wolność. Poczucie, że obie strony mogą być wobec siebie szczere i nie będą się wzajemnie oceniać. W wyżej opisanej atmosferze uważnie wysłucham tych z Was, którzy zechcą skorzystać z mojego zaproszenia do uczestnictwa w tutoringu rozwojowym. Razem spróbujemy znaleźć odpowiedzi na ważne dla Was pytania i rozwiązania istotnych kwestii. Może dzięki naszym spotkaniom życie okaże się odrobinkę łatwiejsze?
 

2slo_nowe_kwadrat.jpg

Iwona Tworek-Borowska

Hiszpański

Jestem nauczycielem hiszpańskiego, wychowawcą, tutorem procesów indywidualnych oraz projektów. Ukońc...

Bliskie jest mi takie myślenie o szkole, jako o miejscu budowanym z myślą o indywidualnych potrzebach uczniów, o ich niepowtarzalnym potencjale, możliwościach i wyzwaniach jakie przed nimi stoją. Dzięki prowadzeniu procesów tutorskich mam możliwość współtworzenia takiego środowiska, które wspiera ucznia w rozwoju, pomaga mu się ukierunkować oraz rozpoznać i rozwijać jego mocne strony. Ogromną inspiracją  w pracy i w budowaniu relacji z moimi podopiecznymi jest dla mnie M. Rosenberg twórca NVC - języka serca, który daje wspaniałą możliwość bycia w autentycznym kontakcie z drugim człowiekiem.

Jestem tutorem procesów indywidualnych oraz projektów, praktykiem dramy, nauczycielem hiszpańskiego i wychowawcą. Od 2016 przeprowadziłam kilkanaście procesów tutorskich oraz dwa projekty grupowe. Ukończyłam liczne szkolenia z obszaru indywidualnej i grupowej  pracy z młodzieżą, z których szczególnie wzbogacające dla mnie były: Szkoła Trenerów Młodzieży TROP, Szkoła Dramy i Teatru w Edukacji w Drama Way oraz szkolenia z metody Nonviolent Communication (NVC).

Poniżej jedna z opinii moich podopiecznych:

“...Pani Iwona pomogła mi zdefiniować i nadać wartość ważnym dla mnie kwestiom, przy czym nie czułam z jej strony żadnej stronniczości czy wpływu na ocenianie podejmowanych przeze mnie tematów, po prostu dostałam narzędzia i pod jej uważnym okiem z nich skorzystałam. Właśnie ta uważność jest dla mnie szczególna - mam poczucie, że pani Iwona zwraca uwagę nie tylko na to co przekazuję jej w bezpośredni sposób, ale i też wychwytuje treści spomiędzy wierszy, czasami takie, których ja sama nie miałam świadomości istnienia. Czuję więc, że jestem traktowana z dużą uważnością i zaangażowaniem, co z kolei prowadzi do poczucia, że to co mówię i czuję jest istotne, wartościowe, bardzo buduje to moją wiarę w siebie, co jest niezwykle ważne i także motywujące do dalszej pracy.”

                                                                                                     Zuza, maturzystka 2020,W-wa

 

Zapraszam na spotkania osoby, które chcą:

- wybrać własną drogę rozwoju, kierunek studiów lub podjąć inną ważną dla siebie decyzję i chcą to zrobić w sposób przemyślany i w zgodzie ze sobą

- pracować nad zmianą nawyków, samodyscypliną i lepszą organizacją swojego czasu

- rozpoznać swoje zasoby i świadomie z nich korzystać

- określić priorytety i ukierunkować się mając wiele pasji i zainteresowań

- pracować nad przygotowaniem PS

 

Dłużniewska.JPG

Katarzyna Dłużniewska-Łoś

Spanish

I am very keen on extreme disciplines such as teaching Spanish enthusiastically and practicing water...

TUTORING ROZWOJOWY

Czy takie słowa jak „zapał”, „euforia” i „inspiracja”, kojarzą Ci się ze szkołą, studiami, pracą?

Na tutoring rozwojowy zapraszam każdego, kto potrzebuje partnera do rozmowy na temat swoich planów i wątpliwości dotyczących wyborów edukacyjnych. 

W ciągu ośmiu spotkań będziemy dążyć do tego, byś potrafił/-a:
Rozpoznać swoje predyspozycje i nazwać swoje marzenia.
Nabrać pewności siebie, określając kierunki, w których chcesz się rozwijać i które odpowiadają Twoim autentycznym zainteresowaniom.
Podjąć samodzielnie decyzję dotyczącą własnej ścieżki rozwoju, nie poddając się presji innych osób.
Ustalić priorytety, które pozwolą Ci skoncentrować się na osiągnięciu celu.

Tutoring to czas poświęcony w całości Tobie – słuchając Cię i dyskutując z Tobą pomagam Ci odrzucić to, czego nie uważasz dla siebie za najistotniejsze, i skierować energię i działanie na to, co pozwoli Ci rozwijać Twoje predyspozycje i co będzie zgodne z Twoimi przekonaniami i systemem wartości. 

2slo_nowe_kwadrat.jpg

Anita Klepaczewska

Biologia

Moje ulubione zajęcie: czytanie i myślenie Mój ulubiony kwiat: kwiaty drzew owocowych Czego nie ci...

Jestem nauczycielem dyplomowanym, pracuję w tej szkole od 18 lat. Przez prawie cały ten czas jestem też wychowawcą. 
Skończyłam oczywiście Szkołę Tutorów ale również roczny kurs w Akademii Trenerów Młodzieżowych TROP, dwuletnie studia podyplomowe z Socjoterapii i Roczny kurs Akademii Psychologii Procesu.
Mam duże doświadczenie we wspieraniu młodych osób podczas lat szkolnej nauki, wspieraniu ich rozwoju i podejmowania decyzji o przyszłości. 
Mam też doświadczenie rodzicielskie - mój syn skończył naszą szkołę. Znam więc jej plusy i minusy także z tej strony.
Chętnie poprowadzę tutoring rozwojowy nakierowany właśnie na podejmowanie decyzji o przyszłości oraz związany z rozwojem osobistym, poznaniem swoich mocnych stron, uświadomieniem źródeł konfliktów wewnętrznych, lepszym rozumieniem samego siebie i lepszym dogadywaniem się z innymi.
Jestem fanką medytacji, mindfulnesu, jogi, focusingu ( uważność ciała) i metod coachingowych.
Zapraszam zainteresowanych uczniów polskiego liceum oraz gimnazjum do kontaktowania się osobiście ze mną w szkole lub przez librusa.

Krupowicz.jpeg

Marcin Krupowicz

Filozofia

Naucza filozofii i filozofuje o nauczaniu, dyskutuje ze swoimi wychowankami i prowadzi indywidualne ...

Serdecznie zapraszam na tutoring rozwojowy wszystkich, którzy czują, że potrzebują wsparcia w następujących obszarach: 

  • Wybór dalszej ścieżki edukacyjnej 
  • Strategie funkcjonowania w szkole 
  • Wyznaczanie i realizacja wartościowych celów 
  • Kreatywne sposoby przyswajania wiedzy 
  • Godzenie obowiązków szkolnych z osobistymi pasjami 
  • Gadanie o rzeczach różnych 

Zapraszam także tych, którzy nie za bardzo wiedzą, o co im chodzi, czego wszyscy od nich chcą i po co to całe zamieszanie. 
Pracujemy w cyklu 8 indywidualnych spotkań w pierwszym lub drugim semestrze. 
Zainteresowanych proszę o kontakt na przerwie lub poprzez Librusa. 

Zapraszam na tutoring rozwojowy, w ramach którego spróbujemy razem zidentyfikować obszary twoich kompetencji, rozwinąć twoje mocne strony i poszukać odpowiedzi na nurtujące cię pytania. 

Zakres naszych indywidualnych spotkań ustalimy wspólnie.  

Zainteresowanych proszę o bezpośredni kontakt lub poprzez Librusa. 

Asia_U.jpg

Joanna Utri

Nauczycielka języka angielskiego w gimnazjum i liceum, tutor

Zapraszam Cię  serdecznie na tutoring zarówno rozwojowy:  zmaganie się z wyborami życiowymi- jak: przyszłe liceum, kierunek studiów, co po maturze,  oraz odkrywanie talentów i wzmacnianie silnych stron, 
jak i naukowy: 
j.angielski- przygotowanie do nietypowego egzaminu zewnętrznego, poprawa płynności i wymowy, praca nad KAZDYM zagadnieniem, które Cię interesuje ( a którego nie omawia się na lekcjach)-  w języku angielskim,
historia sztuki współczesnej- czytanie i dyskusja na temat  bieżących  trendówi w sztuce wizualnej oraz wspólne odkrywanie nowych, inspirujących  twórców- ZAROWNO po polsku, jak i po angielsku.

 

 

 

 

 

2slo_nowe_kwadrat.jpg

Zofia Łukomska-Chojecka

Historia sztuki

Lubię siedzieć w ciemnych salach i gadać o sztuce w blasku rzutnika, lubię łazić sama po znanych i n...

W tutoringu lubię to, że nie jest lekcją, korepetycjami czy doradztwem zawodowym, ale SPOTKANIEM, podczas którego możemy rozmawiać o różnych sprawach ważnych dla ucznia i przyglądać się takim problemom jak mocne strony, talenty, pasje (lub ich brak), planowanie czasu, priorytety, dbanie o siebie, decyzje, ścieżka edukacyjna, wartości, cele, motywacja.

Drugą propozycją jest tutoring naukowy, podczas którego możemy zająć się tematem związanym z historią sztuki (także interdyscyplinarnym, z przyjemnością), albo szlifować jakieś umiejętności (prezentowania, pisania, analizowania i interpretowania). Mogę też być opiekunem indywidualnego projektu ucznia, który chce pracować nad zagadnieniami związanymi ze sztuką.